Berita Terkini

1 jam yang lalu: PM yakin Terengganu mampu capai sasaran tarik tiga juta pelancong tahun ini 1 jam yang lalu: Malaysia terima kemasukan 567,025 pelancong asing sejak pintu sempadan antarabangsa dibuka semula 1 April lepas - PM 1 jam yang lalu: Skuad karate lelaki cipta berganda, tamatkan kemarau emas kumite 1 jam yang lalu: Filem seram 'Sumpahan Jerunei' pikat bakal pembeli antarabangsa di Marche Du Film 2022 1 jam yang lalu: Sukan SEA: Ismail Sabri ucap tahniah, bangga pencapaian atlet Malaysia

IKUTI KAMI


Mahu Bahagiakan Isteri Tanpa Guna Wang Atau Harta? Ini Caranya

Penulis undangan kami berkongsi kisah benar sambil mencadangkan cara lain membahagiakan isteri tanpa mengeluarkan wang ringgit dan harta.

TARA Dikemaskini 2 minggu yang lalu · Diterbitkan pada 07 May 2022 8:52AM

Gambar Hiasan, Pexels

Kongsi Artikel Ini

Langgani saluran Telegram kami untuk berita terkini dan paparan gaya hidup pelengkap hari anda.

Petang itu ada kawan cakap kepada aku, “Dia bolehlah banyak duit. Kejap surprise isteri beli kasutlah, beli cincinlah, beli keretalah. Pernah sekali surprise beli tiket kapal terbang berjalan ke Bali. Aku ni mana ada duit sangat. Duit hujung bulan pun tak cukup.”

Aku balas kepada dia ini, “Nak hiburkan isteri ni macam-macam cara. Kau tak ada duit, banyak lagi benda percuma kau boleh buat jadikan surprise

“Kau pernah basuh kain baju dekat rumah? Kalau tak pernah, esok cuba kau buat, siap sidai. Dah kering kau lipatkan pula. Itu pun surprise.

“Kau pernah tak bangun tidur kemas katil sendiri selama kahwin ni? Biasa kau bangun tinggal terus, tahu-tahu dah cantik tegang je cadar katil, kan? 

Gambar Hiasan, Pexels
Gambar Hiasan, Pexels

“Apa kata kau pula yang kemaskan katil. Masa isteri dalam bilik air tu, kau kemas siap-siap. Dia keluar tengok dah kemas. Surprise juga, kan?

“Lepas makan, kau angkat semua pinggan mangkuk. Kau tunggu dekat sinki dapur. Bila isteri datang bawa bekas makanan yang dah guna, kau suruh isteri basuh tangan dan pergi rehat dekat depan TV. 

“Katalah biar kau yang handle dapur. Pun kejutan yang sangat membahagiakan isteri.

“Kau tengok, ada guna duit? Tak ada. Ada banyak hal dalam rumah tangga yang kita boleh jadikan kejutan istimewa buat isteri. Atas kau sahaja, nak buat atau tidak.”

Gambar Hiasan, Pexels
Gambar Hiasan, Pexels

Dia mengangguk tanda setuju. Lama lepas tu dia termenung. Agaknya berfikir benda apa yang dia nak buat dekat rumah nanti.

Aku kata kepada dia lagi, “Kita selalu fikir benda yang tak ada. Sedangkan depan mata kita ada macam-macam ruang untuk bina kasih sayang rumah tangga. Tuhan bagi siap dah.”

Begitulah.

Banyak sebenarnya benda boleh buat surprise, kan? - Getaran, 7 Mei 2022

Isu Pada

Sharifah Amani – Anak-Anak Kita, Masa Hadapan Kita

07 May 2022

Berita Berkaitan

1

Selebriti 19 jam yang lalu

Fauzi Marzuki Enggan Komen Isu Kahwin Bekas Isterinya Dengan Najib 

2

Selebriti 2 minggu yang lalu

Lebaran Tanpa Sarah, Anak-Anak Kekuatan Shuib

3

Selebriti 3 minggu yang lalu

Azzam Sham Tak Tolak Rezeki Jika Bergelar Bapa

4

Semasa 1 bulan yang lalu

Pengurus Syarikat Kerugian Lebih RM1.2 Juta Diperdaya Sindiket ‘Macau Scam’

Sorotan

1

Rasuah RM300, Bekas Ketua Balai Polis Dipenjara 2 Bulan

2

Isu Kahwin Baharu, Rakyat Minta Najib Jujur, 'Benda Baik Jangan Sembunyi'

3

Kereta Paling Mahal Di Dunia, Mercedes 1955 Dijual RM629 Juta    

4

Surat Terbuka Kepada Generasi Y

Disyorkan untuk anda

TARA 2 jam yang lalu

Apa Yang Perlu Wanita Pakai Saat Menghadiri Temuduga Kerja ?

oleh Fara Azeerin A Karim

TARA 2 jam yang lalu

Jom Jamu Selera di Restoran-Restoran Sekitar Sepang Ini!

Warga Selangor terdiri daripada lapisan masyarakat yang berasal dari negeri-negeri di seluruh Malaysia. Termasuklah kawasan Sepang yang terkenal dengan aneka te...

oleh Rahayu MN

TARA 2 jam yang lalu

Lebih 100,000 Individu Dapatkan Khidmat Sokongan Mental MIASA Sejak Ogos 2020

TARA 2 jam yang lalu

Amir Masdi - Kebangkitan Seorang Rockstar

oleh Ellyna Ali