MOG Eyewear (MOG) telah menemui penyelesaian inventif terperinci yang membantu melindungi dan mengoptimumkan kesihatan mata rakyat Malaysia menerusi pelancaran MOG 6-in-1 Vision Experience iaitu teknologi penjagaan mata yang canggih dan perundingan peribadi yang disesuaikan untuk setiap pelanggan.
Berpegang kukuh pada visi mereka iaitu ‘Help the World See Better’, MOG sentiasa berusaha untuk menawarkan perkhidmatan dan produk penjagaan mata yang terbaik bagi memenuhi permintaan dan keperluan visual yang semakin meningkat.
Pengerusi dan Pengasas MOG Eyewear, Datuk Frankie Ng menjelaskan, pelancaran MOG 6-in-1 Vision Experience adalah bertujuan untuk mendidik rakyat Malaysia tentang kepentingan kesihatan mata, sambil meningkatkan lagi usaha mereka untuk sentiasa memberikan pengalaman penjagaan mata yang terbaik dengan konsultasi terperinci menggunakan alat dan teknologi penjagaan penglihatan yang optimum.
“Ramai pelanggan tidak menjalani pemeriksaan mata secara berkala untuk memastikan keperluan visual terbaharu mereka dipenuhi. Pengabaian ini juga menyebabkan pencegahan awal untuk sesetengah kes penyakit mata lambat dilakukan.”
“Sebagai perintis dalam industri penjagaan mata profesional, fokus kami bukan sahaja mengenai penjualan produk, tetapi untuk sentiasa meningkatkan kesedaran tentang kesihatan mata dengan menjadi yang pertama untuk menyampaikan perkhidmatan dan perundingan profesional, terperinci dan mendalam kepada masyarakat,” katanya pada sidang media pelancaran, MOG 6-in-1 Vision Experience tersebut.
Pengalaman penglihatan yang lengkap ini melibatkan enam proses unik iaitu konsultasi peribadi, penilaian kesihatan mata, pembetulan penglihatan tepat, preskripsi kanta peribadi, pengukuran digital dan perlindungan penjagaan lanjut.
Dikenali sebagai penanda aras tertinggi dalam penjagaan mata profesional dalam industri optik, 6-in-1 Vision Experience bukan sekadar memastikan pengguna boleh mendapat penglihatan dan penampilan terbaik, malah lebih faham tentang kesihatan mata.
Demi memenuhi misi mereka dalam memastikan semua lapisan masyarakat berpeluang mendapat penjagaan mata terbaik, MOG turut melancarkan barisan kempen kemasyarakatan contohnya untuk kanak-kanak daripada keluarga B40. Golongan ini akan turut mendapat manfaat daripada 6-in-1 Vision Experience.
Menerusi kempen yang masih dalam peringkat perbincangan dengan agensi kerajaan ini, MOG akan menaja para pelajar dari pelbagai sekolah untuk mengenal pasti mereka yang memerlukan.
“Di MOG, kami ingin memastikan kesihatan mata anda sentiasa terjaga baik untuk setiap peringkat umur. Keperluan stamina penglihatan yang tinggi di kalangan orang dewasa dan program pengurusan Myopia khusus untuk kanak-kanak menjadi keutamaan kami di MOG.
“Menjadi tanggungjawab kami untuk memastikan kanak-kanak mendapat akses penjagaan mata yang menyeluruh supaya perkembangan dan pendidikan mereka tidak terjejas,” tambah Frankie.
Untuk maklumat lanjut atau info terkini tentang jenama dan produk, sila lawati laman web rasmi MOG, akaun media sosial Facebook atau Instagram. - Getaran, 25 Ogos 2022