Berita Terkini

1 minggu yang lalu: Hafizul Hawari yang disyaki terbabit dalam kejadian tembak di KLIA Terminal 1 pada 14 April lalu, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Kota Bharu pagi tadi terhadap 7 pertuduhan 1 minggu yang lalu: 10 anggota dan pegawai TLDM dikhuatiri maut selepas dua pesawat bertembung pada sesi Latihan Lintas Hormat Sambutan Hari Ulang Tahun TLDM Ke-90, di Pangkalan TLDM Lumut 2 minggu yang lalu: Bekas Timbalan Ketua Menteri Sabah yang juga pengasas Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS), Tan Sri Joseph Kurup meninggal dunia hari ini di IJN pada usia 79 tahun 2 minggu yang lalu: Keputusan Ujian Penilaian Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (UPKK) 2023 diumumkan pada 18 April ini - JAKIM 3 minggu yang lalu: Umat Islam di Malaysia dan Singapura akan menyambut Aidilfitri esok.

IKUTI KAMI


The Baker’s Son Untuk Pilihan Roti Sihat Dan Menyelerakan

Selepas lebih 10 tahun, The Baker’s Son berwajah baharu yang mengutamakan kesegaran dan kualiti dalam produk roti.

Selera Dikemaskini 4 bulan yang lalu · Diterbitkan pada 08 Dec 2023 4:37PM

Produk roti keluaran The Baker's Son hanya menggunakan bahan-bahan semula jadi dan premium, serta menolak penggunaan bahan pengawet, pewarna tiruan atau bahan tambahan.

oleh

Rahayu MN

Kongsi Artikel Ini

Langgani saluran Telegram kami untuk berita terkini dan paparan gaya hidup pelengkap hari anda.

The Baker’s Son, kedai roti rangkaian Jaya Grocer, kini tampil dengan wajah baharu selepas lebih sepuluh tahun menyediakan roti berkualiti tinggi.

Wajah baharu ini diperkenalkan di Sunway Geo dan akan segera diperluaskan ke semua cawangan Jaya Grocer pada masa akan datang.

Ketua Chef Pastri The Baker's Son, Peter Tan, berkata misi syarikat itu sejak dahulu lagi adalah untuk menyediakan alternatif yang sihat kepada pelanggan tanpa menjejaskan kualiti serta rasanya.

“Sehingga hari ini, kami masih membawa misi yang sama, di mana kami hanya menggunakan bahan-bahan semula jadi dan premium, serta menolak penggunaan bahan pengawet, pewarna tiruan atau bahan tambahan.

“Kami berbangga dengan wajah baharu kami yang mencerminkan prinsip-prinsip ini dan yakin ia akan menarik lebih ramai pelanggan yang prihatin tentang kesihatan diri,” ujarnya.

Ketua Chef Pastri The Baker's Son, Peter Tan.
Ketua Chef Pastri The Baker's Son, Peter Tan.

Tan berkata, pengenalan wajah baharu itu bagi memenuhi citarasa pengguna yang semakin pelbagai dan mengutamakan penjagaan kesihatan.

Justeru, katanya, wajah baharu The Baker’s Son bersandarkan kepada tiga ciri utama iaitu komitmen kepada kualiti; ketelusan dalam ramuan, dan harga berpatutan.

Beliau berkata, setiap produk mencerminkan dedikasi pihaknya terhadap penyediaan roti yang berkualiti, melibatkan beberapa peringkat percubaan untuk menjamin rasa roti yang terbaik.

“Roti kami hanya mengandungi bahan semula jadi yang sering digunakan dalam penyediaan roti, bebas daripada bahan pengawet.

“Bagi memenuhi keperluan pelanggan yang mempunyai alahan, kami telah mengemaskini label kami dengan menyenaraikan alahan umum seperti telur atau kacang.

“Kami kekal komited untuk menyediakan produk berkualiti tinggi dengan harga yang berpatutan, memastikan pilihan yang lebih sihat tersedia untuk semua pelanggan, dengan harga bermula dari RM6.90,” katanya.

Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Jaya Grocer, Daniel Teng, Ketua Baker dari The Baker's Son, Peter Tan, Ketua Pasaran Segar Jaya Grocer, Kimberly Xavier, dan Ketua Pegawai Pemasaran Jaya Grocer, Joseph Teoh dengan beberapa produk yang sihat semasa pelancaran penampilan baharu The Baker's Son di Sunway Geo baru-baru ini.
Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Jaya Grocer, Daniel Teng, Ketua Baker dari The Baker's Son, Peter Tan, Ketua Pasaran Segar Jaya Grocer, Kimberly Xavier, dan Ketua Pegawai Pemasaran Jaya Grocer, Joseph Teoh dengan beberapa produk yang sihat semasa pelancaran penampilan baharu The Baker's Son di Sunway Geo baru-baru ini.

Sementara itu, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Jaya Grocer, Daniel Teng, berkata penampilan baharu itu juga merangkumi seluruh koleksi roti, bermula dari roti klasik hingga French butter croissants, yang sudah terjual lebih daripada 100,000 keping setiap bulan.

“Kami menyedari kepentingan produk-produk ini sebagai hidangan asas setiap keluarga, justeru kami berhasrat untuk menawarkan pilihan yang lebih baik dan lebih sihat.

"Tidak lama lagi, kami juga akan memperkenalkan The Baker’s Son patisserie di beberapa cawangan terpilih, menawarkan pilihan kek berukuran 4 inci yang ideal untuk keluarga dan majlis kecil,” katanya.

The Baker's Son menganjurkan Bengkel Bakeri Kanak-kanak eksklusif untuk Ahli Jaya Grocer.
The Baker's Son menganjurkan Bengkel Bakeri Kanak-kanak eksklusif untuk Ahli Jaya Grocer.
Peserta kanak-kanak mendapat tunjuk ajar daripada chef.
Peserta kanak-kanak mendapat tunjuk ajar daripada chef.

Sempena pelancaran wajah baharu, baru-baru ini The Baker's Son menganjurkan Bengkel Bakeri Kanak-kanak eksklusif untuk Ahli Jaya Grocer.

Inisiatif itu memberikan peluang kepada kanak-kanak untuk merasai keseronokkan dalam proses pembuatan roti, berikutan ia melibatkan sesi bimbingan memasak, aktiviti menghias pastri, dan permainan yang menghiburkan untuk kanak-kanak tersebut sambil menunggu roti mereka masak. – Getaran, 8 Disember 2023

Foto : The Baker’s Son

Sorotan

1

Kerajaan Akan Terus Pantau Kadar Inflasi Susulan Kenaikan Gaji Penjawat Awam - PM

2

Piala Thomas: Malaysia Jumpa Jepun Di Suku Akhir

3

Semakan Gaji Penjawat Awam Adalah Wajar Untuk Hadapi Inflasi – Ahli Ekonomi

4

Tiada Daya Juang Tinggi, Rexy Kesal Dengan Pemain Perseorangan Wanita Negara

5

Sultan Nazrin Dilantik Pengerusi MKI Bagi Tempoh 2 Tahun 

6

Agong, Raja Permaisuri Zahir Penghargaan Kepada Warga Pekerja

7

AstraZeneca Akui Vaksin COVID-19, Covishield Mampu Timbulkan Masalah Darah Beku