Berita Terkini

18 minit yang lalu: 3,767 kes sembuh COVID-19 dilaporkan hari ini - KP Kesihatan 24 minit yang lalu: Ashleigh Barty menjadi pemain tuan rumah pertama menjuarai Terbuka Australia dalam tempoh 44 tahun, menumpaskan Danielle Collins dari Amerika Syarikat 6-2, 7-6 (7-2) 3 jam yang lalu: ‪5,139 kes baharu COVID-19 dilaporkan hari ini - KP Kesihatan‬ 4 jam yang lalu: PAS dan Bersatu akan sertai PRN Johor sebagai Perikatan Nasional (PN) - Pengerusi PN 6 jam yang lalu: Agong, Raja Permaisuri zahir ucapan takziah kepada keluarga bekas Yang Dipertua Negeri Sarawak Tun Abang Muhammad Salahuddin yang meninggal dunia semalam - Istana Negara

IKUTI KAMI


Bingkisan Dari Penjara – Luahan Hati Allahyarham Benjy Ibrahim (Bahagian 2)

Refleksi Dikemaskini 6 bulan yang lalu · Diterbitkan pada 14 Jul 2021 9:09AM

Gambar asal: Murai.my

Kongsi Artikel Ini

Langgani saluran Telegram kami untuk berita terkini dan paparan gaya hidup pelengkap hari anda.

"Suku terakhir 2016 yang lalu, seorang bintang yang sangat rapat mencadangkan supaya aku menguji bakat untuk satu watak pelakon pembantu bagi sebuah sekuel filem polis box office yang pernah dia bintangi sebelum ini. (Bukan, bukan filem Haslam ..Insyaa Allah.. tak akan filem Haslam). Filem ini telah diarah oleh seorang pengarah yang aku anggap agak hebat.

Tapi aku sedar diri. Steven Spielberg bersama para pelobi White House sendiri tidak akan mampu menjenamakan aku semula..apatah lagi di mata penduduk tempatan.. media sosial dan akhbar tabloid telah berjaya memutar belitkan kebenaran, menjaja andaian sebagai fakta.

Jadi, seperti orang lain yang dalam sebuah lawak ..aku ketawa sambil berkata.. “Adeq, tiada siapa ingin menonton seseorang yang dah sendu dan sudah dilabel pembuat dadah, aku ni musuh nombor satu”

You should go bang,” kata Adeq. “Abang masih ada pengikut..”

“Ya mungkin pasukan anti-narkotik” aku menjawab dalam kepala otak ku.

C’mon bang peduli apa orang nak cakap..lagipun Adeq ada sekali..dan ini peluang untuk kita berlakon bersama.”

Atas sebab itu aku setuju. Aku memang menyanjung tinggi kejayaan Adeq. Dia benar-benar berjaya mencipta nama sebagai seorang bintang. Aku memang sebenarnya teringin sangat nak berlakon dengan dia. Dan hanya Tuhan yang tahu aku sangat perlukan duit tu. Sebenarnya, aku pergi rumah Adeq hari tu sebab aku dah pokai. Abah dah pindah pergi Serendah selepas Mama meninggal dunia. 

Jadi aku pun ambil kunci rumah adik yang hendak dia jual dan menumpang di rumah kosong itu untuk sementara waktu. Memang jauh beza dengan tempat yang aku tinggal pada tahun sebelumnya. Dan aku fikir benda yang paling teruk mungkin terjadi adalah aku gagal dan mereka akan pilih orang lain.. jadi aku pun kata OK.. Bila uji bakat tu? Bersambung (sebab tuan punya alat ni nak tengok filem lucah)" – Getaran, 14 Jul 2021

'A Year and A Half Ago' oleh Benjy Ibrahim
'A Year and A Half Ago' oleh Benjy Ibrahim

Warkah ini adalah warkah kedua yang ditulis oleh Allahyarham Benjy Ibrahim sewaktu dalam tahanan dan telah dikirimkan kepada Shuhaimi Baba.

Terjemahan Shah Shamshiri

Berita Berkaitan

1

Semasa 3 jam yang lalu

Jenazah Bekas Yang Dipertua Negeri Sarawak Selamat Dikebumikan

2

Semasa 10 jam yang lalu

Bekas TYT Sarawak Tun Salahuddin Meninggal Dunia

3

Selebriti 19 jam yang lalu

Zulin Aziz Selamat Bertunang Dengan Farhan Norzaini

4

Semasa 21 jam yang lalu

Polis Tumpas Sindiket Edar Syabu, Ketamin Bernilai RM386,848

Sorotan

1

12 Kematian Baharu COVID-19, 1 BID

2

Syed Saddiq Sahkan Muda Tanding PRN Johor

3

Peralihan Fasa Endemik, Bersediakah Kita?

4

Zulin Aziz Selamat Bertunang Dengan Farhan Norzaini

Disyorkan untuk anda

Refleksi 2 jam yang lalu

Buat Ujian Kendiri COVID-19 Sebelum, Selepas Balik Bercuti

Refleksi 1 hari yang lalu

5 Kepentingan Kokurikulum Pada Peringkat Institusi Pengajian Tinggi

Mungkin sesetengah pelajar merasakan ia hanya membuang masa dan meletihkan namun mari lihat lima kepentingan kokurikulum pada peringkat institusi pengajian ting...

oleh Izwan Ramlan

Jelajah 1 hari yang lalu

'Little Beijing' Di Machap Jadi Tumpuan Pengunjung Bergambar

Kampung Baru Machap Umboo dan Kampung Machap Baru dihiasi dengan pelbagai lampu neon berwarna-warni, lebih 3,000 tanglung berbentuk sfera dan segi empat tempat...

Jelajah 1 hari yang lalu

PETRONAS Lancar Kempen 'Coffee Break' Sempena Ulang Tahun Ke-25