Berita Terkini

2 hari yang lalu: Pengerusi Eksekutif Kumpulan KK Supermart & Superstore Sdn Bhd, Datuk Seri Dr Chai Kee Kan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Shah Alam terhadap tuduhan sengaja melukakan perasaan orang Islam 5 hari yang lalu: KKM nasihatkan semua aktiviti di luar bilik darjah ditangguhkan sementara di semua lokasi yang merekodkan cuaca panas antara 35 hingga 37 darjah celsius 6 hari yang lalu: Pihak Ocean Infinity akan bentang kawasan pencarian baharu MH370 kepada MOT awal Mei - Loke 6 hari yang lalu: MAVCOM tambah 342 penerbangan domestik di seluruh negara untuk perjalanan antara 3 hingga 18 April - Loke 6 hari yang lalu: Tiket tambahan ETS dan perkhidmatan tren khas mula dijual hari ini bermula 5 petang - Loke

IKUTI KAMI


Servis Maxis Terganggu ‘Teruk’, Pengguna Luah Marah Di Media Sosial

Semasa Dikemaskini 1 tahun yang lalu · Diterbitkan pada 30 Jun 2022 2:39PM

Gambar fail Bernama

Kongsi Artikel Ini

Langgani saluran Telegram kami untuk berita terkini dan paparan gaya hidup pelengkap hari anda.

KUALA LUMPUR - Pengguna Maxis, meluahkan kekecewaan mereka apabila berdepan gangguan talian perkhidmatan disediakan syarikat telekomunikasi itu sejak awal pagi ini di seluruh Lembah Klang.

Menurut beberapa tweet disiarkan pelanggan, gangguan itu menunjukkan pelanggan mengalami rangkaian dan liputan data teruk, sama ada ‘langsung tiada’ atau minimum.

Walaupun Maxis masih belum mendedahkan punca di sebalik gangguan dan skala situasi itu, wakil perkhidmatan pelanggannya memberikan maklum balas mengenai aduan terbabit menerusi Twitter dan Facebook.

Biarpun mengakui sememangnya wujud isu itu, pihaknya tidak menyatakan punca gangguan yang berlaku secara tiba-tiba dan anggaran bilakah ia akan kembali ‘pulih’.

Dalam satu kenyataan ringkas kepada The Vibes, jurucakap syarikat itu ingin memaklumkan kepada pelanggan yang mengalami masalah itu bahawa pihaknya sedang berusaha menanggani isu berkenaan.

“Perkhidmatan sedang dipulihkan secara beransur-ansur dan dijangka selesai sepenuhnya tidak lama lagi.

“Kami ingin sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada pelanggan kami atas pemahaman dan kesabaran mereka.” - Getaran, 30 Jun 2022

Sorotan

1

PNB Umum Pengagihan Pendapatan 5.25 Sen Bagi ASB 2 Dan 4.75 Sen Bagi ASM 

2

Mohd Na'im Jalani Pembedahan Kecil Buang Kelenjar Air Liur

3

Polis Tahan Lelaki Disyaki Abai Kanak-kanak  

4

Padang Bukan Faktor Penentu Kekalahan Malaysia Kepada Oman - Darren

5

Dasar Buku Negara Diteliti Semula - Fadhlina

6

Perdana Menteri Dijangka Hadir Majlis Iftar MADANI Anjuran JAKIM Esok

Disyorkan untuk anda

Semasa 1 hari yang lalu

Suspek Lempar KK Mart Bidor Dengan Bom Dikesan Menerusi CCTV

Semasa 4 jam yang lalu

Perlu Tadabbur, Fahami Gesaan Al Quran - PM

oleh Sophia Ahmad

Semasa 1 hari yang lalu

Penghantar Barang Ditahan Bersama 41.28kg Dadah, 300 Botol Vape Mengandungi Ganja

Semasa 4 jam yang lalu

Lelaki Myanmar Dan Bangladesh Disyaki Dalang Utama Sindiket Pekerja Asing Ditahan