Minggu lepas, single baharu NewJeans berjudul "OMG" telah mula tersenarai di di tangga di No. 91 di Hot 100 iaitu carta mingguan Billboard lagu-lagu paling popular di Amerika Syarikat.
Ia sekali gus menjadikan mereka kumpulan K-pop terpantas dalam sejarah untuk mencatatkan penyertaan dalam carta muzik tersebut.
Pada 31 Januari waktu tempatan, Billboard mengumumkan bahawa kedudukan "OMG" telah mendaki nombor 79 pada minggu kedua di Hot 100, menandakan kedudukan tertinggi NewJeans dalam carta.
Selain itu, single pra-keluaran NewJeans iaitu "Ditto" berjaya kekal dalam carta untuk minggu ketiga berturut-turut, kekal stabil pada nombor 89.
NewJeans kini menjadi kumpulan K-pop ketiga dalam sejarah yang berjaya mengekalkan kedudukan mereka selama tiga minggu berturut-turut di Hot 100, selepas BTS dan BLACKPINK,
Apa yang menarik, ia hanya dilakukan dalam tempoh enam bulan sejak kerjaya muzik mereka dilancarkan serta disifatkan kumpulan K-pop yang paling terpantas mencatatkan kejayaan tersebut.

Tidak hanya itu, ‘OMG’ juga berjaya naik di tangga nombor 5 pada minggu keempat dalam carta Jualan Lagu Digital Dunia Billboard, dengan "Ditto" kekal stabil di nombor 7 pada minggu keenam.
Sementara itu, dalam carta global Billboard, "Ditto" kekal kukuh di nombor 9 dalam carta Global Excl. A.S. dan nombor 11 pada Global 200, manakala "OMG" menduduki tempat nombor 12 pada kedua-dua carta minggu ini.
Namun, ada di kalangan BTS ARMY (fanbase BTS) yang melontarkan kecaman buat kumpulan K-Pop yang dianggotai Minji, Hanni, Danielle, Haerin and Hyein ini apabila syarikat multi hiburan South Korea Hybe Corporation dilihat seolah-olah mahu memberikan laluan untuk memberikan promosi yang lebih kepada NewJeans berbanding BTS.
Hybe Coporation mempunyai beberapa anak syarikat termasuk Big Hit Entertainment yang dinaungi BTS serta Ador yang dinaungi NewJeans. – Getaran, 1 Februari 2023